Hur returnerar jag en vara?

Hur returnerar jag en vara?
Av Veronica

Hej!

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar från att du mottagit din order, med undantag för måttbeställda gardiner som sys upp specifikt till dig. Har du handlat online kan du returnera förpackade varor, färdigsydda varor och tillbehör i din lokala tygaffär. Metervaror som har köpts i vår webbshop kan dock endast returneras till webbshopen, enligt instruktioner nedan, och ej till våra lokala tygaffärer.

Observera att ångerrätten endast gäller om varan är oanvänd, oskadad och i originalförpackning. Om du utnyttjar din ångerrätt och vill returnera varan så ombesörjer du leveransen själv och står för fraktkostnaden och transportrisken. Kostnaden beror på vikt och storlek på ditt paket och du betalar den direkt till det ombud du använder.

Vid retur ska varan packas väl i samma paket/påse som den kom i, alternativt använd egen förpackning/låda. Skicka med returblanketten med information om ditt ordernummer, anledning till returen, samt dina kontaktuppgifter. Skicka bladet tillsammans med din order till adressen nedan. Lämna in paketet på närmsta postombud för Postnord. Behåll kvittot. Observera att returnerade varor som inte har skickats till vår rätta returadress eller som returneras genom andra fraktsätt som kräver att vi hämtar ut paketet hos ombud inte kan hämtas ut av oss. Ohlssons Tyger ersätter inte omkostnader för returer som hamnat hos ombud. 

Returadress för försändelse via Postnord:
Ohlssons tyger Webbshop
Gräddvägen 29
906 20 Umeå


När vi tagit emot dina varor och konstaterat att de är i nyskick kontaktar vi Klarna som hanterar vår fakturering. Eftersom att Klarnas förfallotid för närvarande är 14 dagar så kan du ändå behöva betala din faktura i sin helhet om du utnyttjar 30 dagars ångerrätt. Klarna återbetalar då varans kostnad till dig i efterhand via det betalsätt som du valt. Observera att originalfrakten och eventuell administrativ avgift ej återbetalas.

Med vänliga hälsningar, 
Alexandra

Av Kundtjänst